5 Aralık 2008 Cuma

MELOMOKORANA

Malzemelerim.. 3 portakal
5 yumurta
2 cup sivi yag
1 cup TEREYAĞI
1 cup seker 1 cay kasigi karanfil 2 cay kasigi tarcin 1 cay bardagi ceviz 2 yemek kasigi yemek likoru(arzu eden alkolde koyabilir) 2 corba kasigi bal 1 tatli kasigi yemek sodasi 2 tatli kasigi KABARTMA TOZU 1 portakalin rendesi 9 cup un( yada dokuz bucuk olabilir) surubu icin… 2 bardak su 2 bardakseker 2 bardak bal Yapilisi.. once portakallarimi sikip suyunu aldim ve bir portakali rendeledim buyukce bir kabin icersine yumurtalarimi ,yaglarimi,,bakin powder, karanfil, tarcin,cevizi yemek Likorunu,bali, sekeri, ve son olarak portakal suyunda erittigim yemek sodasini da portakal suyu ile ilave ettim ve unu yavas yavas yedire yedire hamur yaptim ve tepsiye kucuk kucuk kofte yapar gibi dizdim. daha sonra kizgin firinda200 dercede 20 dakika pisirdim bir taraftan baska bir tencerde 2 bardak suyu ,2 bardak sekeri,2 bardak bali kaynattim ve bir iki damla portakal suyu serbetine siktim ve firindan cikar cikmaz tatlilarim suruba batirip delikli kepce ile alt us edip cikarttim.. ve sogumadan uzerine dovulmus ceviz koydum biraktim sogumaya..

Hiç yorum yok: