25 Aralık 2008 Perşembe

DEĞİŞİK BİR PROFİTEROL

Yılbaşı yaklaşıyor:))malum...Ben de yılbaşı akşamı için değişik bir tatlı yapmak istedim..2009'a girerken tatlı yemek lazım ki bütün yıl tatlı geçsin:))bugün arkadaşımdaydım..sağolsun birbirinden güzel lezzetlerle karşıladı beni...içli köfte,bal kabaklı pasta,çikolatalı krepler,ıslak kek,patates salatası, ve de poaça vardı menüsünde...diette olduğum için fazla yiyemedim ama her lezzetten azar azar tattım.içli köftesi müthişti ama..belki ondan abartarak yemiş olabilirim:))))
gelelim yılbaşı tatlıma
Malzemeler 1 adet çikolatalı kek (hazır keklerden kullanabilirsiniz. pastaban da olabilir) 2 yemek kaşığı meyve suyu 2 çay bardağı süt 1 çay bardağı sarı kuru üzüm 1 çay bardağı ince dövülmüş fındık 2 yemek kaşığı pudra şekeri Ganaş sos için 50 gr. tereyağı 1 çay bardağı hazır krema 200 gr. bitter çikolata (isterseniz sütlü ya da beyaz çikolata da kullanabilirsiniz.) Yapılışı Keki parçalayın ve mümkün olduğu kadar ufalayın. Kek kırıntılarına meyve suyu, süt, hindistan cevizi, dövülmüş fındık, kuru üzüm ve pudra şekerini ekledikten sonra el blenderı kullanarak bu karışımı özdeşleştirin. Elinize yapışan bir tür hamur elde edeceksiniz. Biraz yoğurduktan sonra ellerinizi hafifçe ıslatıp kuruladıktan sonra (elinize yapışmaması için) ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda yuvarlayarak top şekli verin. Bir sos tenceresinde tereyağını eiritin ve ateşi kısıp kremayı ekleyerek karıştırın. Küçük parçalara böldüğünüz çikolataları da ilave edip kısık ateşte hızlıca karıştırarak çikolataları eritin. Çikolatalar erimeye başlayıp sos koyulaştığında ateşi kapatın ve henüz erimeyen çikolatalar tamamen eriyene kadar sosu karıştırın. Pürüzsüz ve parlak bir sos elde edeceksiniz. Sosu bir süre soğumaya bırakın. Ilık haldeyken hazırladığınız topları bu sosa bulayarak bir servis tabağına dizin ve üzerini hindistan cevizi ile süsleyin. (isterseniz renkli pasta süsleme şekeri, dövülmüş fındık gibi malzemeler de kullanabilirsiniz süslemek için. İsterseniz de beyaz ikolatayı eritip sıkma torbasına doldurup en ince uç kullanarak düzensiz şeritlerle de topların üzerini süsleyebilirsiniz. Ben öyle yapacaktım ama üşendim.) Buzdolabında sos donup sertleşene kadar bekletip servis yapın.

Hiç yorum yok: