18 Aralık 2008 Perşembe

FIRINDA PATLICAN DİZME

Malzemeler: 2 kilo patlıcan (benim patlıcanlarım 9 taneydi.) 500 gr. kıyma 1 yumurta 1 çay bardağı irmik 2 adet kuru soğan 2 tatlı kaşığı kekik 1 tatlı kaşığı pulbiber 2 tatlı kaşığı tuz Karabiber 1 tatlı kaşığı yenibahar (nane yoktu evde ben yenibahar kullandım) 2 yemek kaşığı salça 3 çay bardağı zeytinyağı 1 adet sebze suyu tableti 1 adet et suyu tableti (tamam itiraf ediyorum bu tabletler tarifte yoktu ama ben her yaptığım yemekte kullanırım bunlardan, çok lezzetli oluyor.) 2 su bardağı sıcak su Yapılışı Önce köfteyi hazırlayın. Soğanları rendeleyin ya da rondodan geçirin. Kıyma, soğan, irmik, yumurta ve baharatları karıştırıp yoğurun. Patlıcanların kabuklarını şeritler halinde soyarak aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi dilimleyin. (Tarifte anlatıldığına göre ben bu şekilde anladım.) Patlıcanların dilimleri arasına elinizle yuvarlak şekil verdiğiniz köfteleri yerleştirerek, geniş ve çok derin olmayan bir tencereye patlıcanları sıkışık bir şekilde dizin. Bu arada derin bir tavada zeytinyağı ve salçayı kavurun. 2 su bardağı sıcak suyun içinde sebze ve et suyu tabletlerini eriterek salçalı karışıma ekleyip kaynatın. Elde ettiğiniz sosu, tencereye dizdiğiniz patlıcanların üzerine gezdirin, patlıcan dizmesi oldu bu şimdi. Yemeğin üzerine ağır ve ısıya dayanıklı bir tabak yerleştirin ki, patlıcanlar pişerken tencerede� yer değiştirmesin. Tencerenin kapağını kapatıp orta hararetli ateşte 45 dk-1 saat kadar pişirin. Patlıcanlar yumuşayıp köfteler pişip su hafif çekildiğinde yemeğiniz hazırdır. Pişirme olayını abartmayın, tencerenin dibi tutar. (Ben son anda kapattım ocağı.)

Hiç yorum yok: