18 Ekim 2008 Cumartesi

MOZAİK PASTA

Malzemeler 1 Paket Beyaz Çikolata Sosu 2,5 Su Bardağı Süt 1/2 Paket Kakaolu Pötibör Bisküvi 1/2 Paket Sade Pötibör Bisküvi 1/2 Su Bardağı İri Çekilmiş Ceviz yada Fındık 6-7 Adet Kuru Kayısı 6-7 Adet Kuru İncir 1/2 Su Bardağı Damla Çikolata Yapılışı Çikolata sosunu, 2,5 su bardağı süt ile paketin üzerindeki tarife göre pişirin. Ben her zamanki gibi mikrodalga fırında pişirdim. Sos ılınınca tüm malzemeleri katın ve karıştırın. Yağlı kağıt serdiğiniz bir borcama veya pasta kalıbına dökün. 1 saat kadar buzlukta, 3-4 saat kadarda buzdolabında bekletip servis yapın. NOT 1: Bisküvileri, altına tepsi koyduğunuz bir makarna süzgecine kırın. Böylelikle tozunun akmasını sağlayın, bu şekilde pasta daha farklı bir kıvamda ve içinde bisküvi parçaları olan dondurma yiyormuşsunuz gibi oluyor. NOT 2: Pastayı fındık ile yapacaksanız, fındığı (rengi kahveye dönünceye kadar) iyice kavurun. Bu şekilde içinde nutella varmış gibi bir lezzeti oluyor, ben çok fazla kavurduğum için üzüldüğüm bir kavanoz fındığı bu şekilde pasta ve kurabiyelerde kullandım, sonuç hep çok iyi oldu, artık özellikle çok kavuruyorum. NOT 3: Kuru kayısı ve incirleri pastaya eklemeden önce mutlaka yarım saat ılık suda bekletin. NOT 4: Bisküvi miktarı gözünüze az görünürse bir miktar arttırın, çünkü çikolata sosu puding gibi katılaşmıyor.

Hiç yorum yok: