9 Ekim 2008 Perşembe

KIŞ HAZIRLIKLARI

  1. Bu sene pek bir şey yapamasamda yinede buzluğa fasulye ve patlıcan koydum geçen hafta.5 kilo taze fasulye aldım. Ayıklayıp içine 3 orta boy domates rendeledim. Bir tencerede orta ateşte faulyenin rengi dönene kadar kavurdum. Soğuduktan sonra 8 poşete böldüm. Ve buzluğa koydum.Patlıcan 4 kilo getirmiş annem bayrama gelirken.Bizim Kayserinin Yamula patlıcanı çok meşhurdur.Çok lezzetli olur. Karnı yarıklık 14 tanesini ayırdım. Geri kalanını küp şeklinde doğradım. tuzlu suda acı suyu çıksın diye yarım saat beklettim. Daha sonra bir petetenin üzerinde kuruttuktan sonra yağda kızarttım. Soğduktan sonra istediğim miktarlarda buluk poşetlerine doldurdum. Ve daha sonra yemek yapmak üzere buzluğa kaldırdım.Karnıyarıklık olanlarıda kızartıp o şekilde soğuduktan sonra 4 er adet buzdolabı poşetine koyup buluğa kaldırdım. 2 büyük bidon turşu kurdum.Bizim evde turşu çok sevilir.Hele oğlum bayılır.Anneciğim gelirken bana domates ezme turşusu getirmiş.Kısırın yanında çok severiz.Bu arada dolma biberleri temizleyip çiğ olarak buzluğa attım.Kışın çok makbüle geçiyor doğrusu.Aynı şekilde kalem biberleri de minicik doğrayıp poşetledim.

Hiç yorum yok: